úterý 3. října 2017

ŠPANĚLSKÉ LOĎSTVO A ŠPANĚLŠTÍ KORZÁŘI




Nakladatelství ČESKÝ CESTOVATEL vydalo už šestý a závěrečný svazek s názvem TYGŘI SEDMI MOŘÍ. Je současně třetím, který popisuje námořní historii Španělska, v tomto případě od války o španělské dědictví (tedy od nástupu Bourbonů na španělský trůn) a napoleonských válek, přesněji po rok 1805 a osudovou bitvu u Trafalgaru. Najdete tu nejen velké akce či námořní bitvy španělské armady, tedy válečného loďstva, ale i boje, osudy a plavby mužů nám téměř neznámých jmen nebo události významné, leč zapomenuté, jako krach britské výsadkové operace před Carthagenou. Krom toho se dozvíte leccos o vývoji loďstva a lodí, o španělských konstrukcích válečných plavidel, o životě námořníků, o výstroji a výzbroji plavidel, u některých lodí pak přímo o jejich osudech (z nich nejvíce stran je jmenováno čtyřpalubníku Nuestra Señora de Santíssima Trinidad, největší válečné lodi své doby na světě). To vše je podáno lehkým, živým stylem a přesto zasvěceně, což dokládá obšírný seznam literatury a pramenů v závěru knihy. Jde přitom o překlad z francouzštiny, neboť knihu napsala dvojice zahraničních autorů přímo pro výše uvedené nakladatelství. Navíc se jedná o knihu, s níž se při listování i mazlíte, protože je (podobně jako předchozí svazky) provázena spoustou vyobrazení a nákresů černobílých i těch barevných, seskupených do dvou celkem šestnáctistránkových příloh. Pokud jde o všech šest svazku, dozvíte se více na www.ceskycestovatel.cz, kde si můžete knihy i objednat (prolink najdete kliknutím na nadpis příspěvku). Objevíte tu i další tituly a spolu se mnou se můžete těšit i na ohlášený titul Skagerrak 1916, jehož netypický formát věští krom obsahu také neobvyklý obrazový doprovod…




1 komentář:

jj284b řekl(a)...

trochu mrzia fakticke chyby, ako napr nazvanie HMS Centurion Fregatou...HMS Centurion bol radovou lodou s 60 timi delami, pricom prakticky ako jedina lod z Ansonovej eskadry zvladla cestu do pacifiku a to prave aj vdaka tomu ze slo o najvacsiu lod v eskadre (HMS Glocester a HMS Severn boli 50 delove dvojpalubniky)