pondělí 20. ledna 2014

POKLONA OD KATRIN BUTTIGOVÉ

Minulý týden se mi na mojem facebooku dostala velmi neobvyklé poklony, provázené kresbou, a oboje mě nesmírně potěšilo, to přiznávám!!! Je to velká čest, když věc, kterou napíšete, někoho druhého takhle zaujme. Příspěvek na facebooku (včetně obrázku, či spíše krásné komiksové stránky, nahoře) zní takto:
Večerní čmárání, opět pročítám knihu Jiří Kovaříka o Ruském tažení a tahle scéna mi uvízla v hlavě, tak jsem jí alespoň musela naskicnout

Michel Ney was walking in the very end behind everyone. He symbolically wanted to cross the river [Niemen] as a last soldier of Grande Armée on it’s retreat. When he crossed the river, he turned, raised his arm with a pistol defiantly and shot his last bullet to Russia.
(…)
There entered a man in a coat of cinnamon color, with long beard, red fierce eyes. “You don’t recognize me?” he asked. “No, who are you?”, “Marshal Ney.” “And where is the rearguard?” “I am the rearguard! No-one is behind me.”
- from Memoirs of Mathieu Dumas
(Artwork by me.)
Pro neznalé angličtiny, jde o pasáže z pamětí generála Mathieu Dumase, kterou mám ve 2. díle Napoleona v Rusku, o Neův přechod Němenu, na jehož opačním konci se zastavil a vzdorně přes řeku naposledy vypálil do Ruska. Pasáž z Dumasovým paměti zní takto:
"Tu náhle vstoupil muž ve skořicovém kabátu, s dlouhými vousy, zarudlýma a planoucíma očima. ,Vy mě nepoznáváte?,‛ zeptal se. ,Ne, kdo jste?‛ ,Maršál Ney.‛ ,A kde je zadní voj?‛ ,Já jsem zadní voj! Za mnou už nikdo nejde‛,“  
Poděkoval jsEm, požádal o svolení dát vše na blog a k tomu přiložit pár slov o autorce (neboť je to žena, ke všemu mladá a pohledná!!!); poslala mi toto:
   "Pár slov o mě? Může být, třeba že reálné jméno je Katrin Buttigová, ilustracím a malbě se věnuji tak nějak "odmala", na napoleonské války se soustředím už sedmým rokem (měla jsem v roce 2011 jednu komorní výstavu v Újezde u Brna) a momentálně studuji dějiny umění na UK a do toho straším v uniformě pištce fr. gardového granátníka. Tady je odkaz na moje portfolio http://lesoldatmort.carbonmade.com/ nebo jestli chcete spíš ten blogspot http://lesoldatmort.blogspot.cz/ je na vás, co vyberete.

Žádné komentáře: