středa 7. prosince 2011

NAPOLEON ANEB NÁDHERA PRO NÁROČNÉ

Před pár dny se mi na mail napoleonknihy@volny.cz ozval pan Richard Galíček, jehož příspěvek (s názvem Spartský válečník, zveřejněný 27. června, v případě zájmu zadejte do proužku "hledat" v záhlaví blogu) prezentoval jím stvořenou figuru, přesněji bustu hoplíty, či, chcete-li, krále Leonidy, a evokoval moji tehdy právě vycházející Válku Řeků s Peršany jakož i nezapomenutelný film (i comix) 300. Už tehdy mi vyrazil dech, tahle jeho informace je ale doslova na tělo a do srdce. Dovolím si s jeho souhlasem odpublikovat podstatnou část mailu; v tom zbytku chválí moje knihy, ale ježto jsme skromný, raději jsem jej vynechal...

Dobrý den, po delší době bych Vás rád pozdravil a poslal fotečky, které si podle mne zasluhují pozornost a jsou plně rázu napoleonského. Jde o bustu císaře Napoleona nedávno vydanou u firmy Alexandros Models. Ačkoliv je ve světě figur a bust modelů Napoleona nespočítaně, osobně si myslím, že tato busta je jedna z nejlepších, co jsem zatím viděl. Skulptorem, tedy sochařem busty je udán "Ebroin", zatím se mi nepodařilo zjistit jeho celé a pravé jméno, malířem je Alexander Cortina, tedy tentýž člověk, který před časem namaloval mou bustu řeckého hoplita. Měřítko velikosti je klasika 200 mm a stejně tak i materiál pro odlitky, resin, licí pryskyřice.
     Na prezentaci dílka jsem narazil na www.planetfigure.com, v sekci Novinky, jinak na stránkách Alexandros Models jsem kupodivu tuto bustu zatím nenašel, ale pokud budete mít chuť a volnou chvíli, najdete tam velmi hezky zpracované 75 mm figury čtyř mušketýrů. I ty stojí za podívání. (www.alexandrosmodels.com ).
Ano, je to nádhera, mohu jen dodat, a jako všechno krásné, ne právě levná, byť nikoliv dramaticky (za kopii mramoru od Canovy, atd., byste dali víc...), neboť ceny figurek a bust Alexandrosu (prolink máte v nadpisu a přes kolonku Absolutisme et Siecle des Lumieres vás dovede na ony v textu zmíněné figury čtyř mušketýrů jakož i pane de Tréville) se pohybují kolem 40 - 45 Eur s možností platby (to není skrytá reklama, ale praktická rada...) přes PayPal, k tomu ale nutno připočíst náklady na olejové barvičky a notnou míru mistrovství, neboť ne každý dokáže(me) nabarvit postavu tak, jako to vidíte na obrázcích...

3 komentáře:

Anonymní řekl(a)...

Rád bych toutu cestou vyjádřil sympatie k jedné Vaší knize, o které toho na tomto blogu ještě mnoho nezaznělo;-) Občas si od Napoleonské doby rád odskočím k jiným tématům a před pár dny jsem se konečně rozhoupal a sáhl po Vašem Richardu III. Jsa ovlivněný několika nudnými holywoodskými nebo anglickými filmy, jímž byla podkladem převážně Shakespearova dramata, jsem se domníval, že i toto bude spíše ležérní četba. Ale opak je pravdou! Nečekal jsem, že mě kniha doslova pohltí a donutí, abych po ní každý den sáhl. Ještě sice nejsem na konci, ale už nyní na mě udělala velký dojem.
Děkuji:-)
M.Kolomazník

Jiří Kovařík řekl(a)...

Díky, časem ji připomenu..., a dvojnásob díky, protože tuhle svou knihu mám moc rád a dost jsem se při ní "vyřádil"...

Anonymní řekl(a)...

Zdravím,
již delší dobu navštěvuji jeden internetový obchod s figurkami, kde jsou mimo jiné i figurky Napoleona. Jen pro zajímavost vkládám odkaz na jednu z nich http://obchod.valka.cz/product_info.php/products_id/1004731/product_name/118-Napoleon-224-Fontainebleau
Já osobně mám spadeno na Sharpa.:-)
S pozdravem
M. Skokan