pondělí 27. června 2011

SPARTSKÝ VÁLEČNÍK RICHARDA GALÍČKA

Tenhle blog mám pro řadu věcí rád a jednou z těch podstatných je, že mě nejednou někdo nadchne komunikací, reakcí, inspirací, atd. Možná tím občas odbočuji od napoleonských válek, ale v řádcích o náplni stojí, že stránky budou i o jiných knihách i obdobích a věcech s nimi souvisejících. V tomhle případě se spojily dokonce věci dvě. Reakce na zprávičku a poté na ukázku z mojí knihy "Válka Řeků s Peršany" byly povzbuzující a v mailu mi jeden z vás napsal, že právě tvoří podklady pro model spartského válečníka. Přesněji šlo o skulpturu, podle které se pak vyrábí forma, a protože už mi předtím poslal ukázku jedné své práce (byl to nádherný Marie-Louise, conscrit z konce napoleonských válek) s věnováním, projevil jsem touhu znát i tento výsledek. To už jsem věděl, že skulptura je určena pro italskou velmi specializovanou modelářskou firmu Pegaso, proslulou dokonalými figurkami, které si asi nikdy nekoupím,byť mám při pohledu na ně reakci Pavlovova psa. Nejde o cenu (byť je značná), ale o ten kumšt figuru namalovat (používají se, tuším, speciální olejovénbarvy, což je technika jiná než u barvení plastikových modelů vojenské techniky a vyžaduje dost talentu i "vyšší dívčí"). Před cca deseti dny mi Richard Galíček, autor toho všeho, poslal výsledek, který mě doslova ohromil, až jsem hluboce smeknul a požádal, zda mohu jeho i firemní snímky Pegasa zveřejnit. Souhlas jsem dostal a dovolím si místo planých slov nezasvěceného, tedy vlastních, přidat text jeho mailu, kterým fotografie doprovodil.

Dobrý den, plním své slovo a jak jsem slíbil, posílám Vám ukázku svého díla, tedy 200 mm bustu spartského válečníka, kterou tento týden vydala italská firma Pegaso Models (www.pegasomodels.com). Nádhernou malbu na ní provedl Alexander Cortina, podle mého to zvládnul bravurně a já se přiznám, ač jsem sám busty skulptor a nechci hýřit samochválou, že jsem z tohoto díla opravdu nadšený. Alexander dal bustě svou malbou a volbou červených kombinací úžasný náboj. Nakonec, posuďte sám.Posílám prezentační obrázky od Pegaso Models a přidávám nějaké mé fotografie skulptu, jak vypadal, než jsem jej odesílal do Itálie.
Doufám, že se Vám bude busta alespoň trochu líbit, jak jste sám psal, tematicky se vztahuje k Vaší knize, která má vyjít.
Srdečně Vás zdravím
Richard Galíček
Prolink na Pegaso máte v nadpisu a já dodávám, že po korekturách autorských i jazykových mi právě v mailu přistála v -pdf  celá "Válka Řeků s Peršany", což je poslední fáze před tím, než vše odejde do tiskárny...

Žádné komentáře: