pátek 11. února 2011

EDIČNÍ PLÁN: JAK TO BUDE???

Během uplynulých několika dní jsem si intenzivně mailoval s AKCENTEM, svým dvorním nakladatelem, zejména s nesmírně šikovnou paní Zemanovou z DTP, která začala lámat první díl mojí knihy o bitvě u Waterloo, což je z grafického hlediska nezvyklá věc, leč díky této dámě se rozběhla jak po másle; ukázky v podobě pár stránek přetažených z -pdf do -jpeg a zkombinovaných, aby bylo vidět, oč jde, časem dostanete. Překvapila mě sdělením, že už někteří nedočkavci do nakladatelství volají, kdy že to vyjde; to je velmi milé a mne to vrací do mladických let, kdy knihy sice vycházely čtvrtek co čtvrtek, leč ty dobré se sháněly dosti špatně a já takhle vyzvídal, kdy vyjde další díl Němečkových Vojenských letadel, což tehdy byla moje vášeň (časy se, holt, mění, ale, řečeno s Čochtanem, ještě je mám schované...). Zmíněné maily upřesnily stav a pořadí věcí, které půjdou podle všeho (bez stoprocentní záruky) po sobě tak, jak máte přebaly na obrázku. Teď se připravuje Směr Brusel, nejdřív grafika, pak korektury moje, pak korektury jazykové, pak zanesení všeho, finále do tisku, tisk, vazba... Zní to složitě, ale pozdní jaro bych viděl reálně; nanejvýš na prázdniny si budete moci "jedničku" vzít... Pak půjdou na řadu Řekové (to může znamenat přípravu v DTP v době, kdy Waterloo 1 bude běhat po korekturách); po prázdninách, na podzim bych to viděl. Já zatím krom psaní jiné věci (neprozradím, až jindy, ale je to odskok o napoleonského období...) po sobě čtu 2. díl, zasazuju obrázky a mapy, aby se v tom paní Zemanová bez větších problémů vyznala, zapracuji en passant připomínky Jakuba Samka, jichž bude přehršel, ale ku prospěchu věci, a odevzdám, takže Poslední bitva by mohla být k Ježíškovi. Průběžný raport budu podávat, jak se cokoliv podstatného hne na další stupeň...

5 komentářů:

roman.ricka řekl(a)...

ude to jak vidno plodný rok :-)
Tak nějak mi ale připadá, že je tu hodně věcí z pozdního období. Mám tím na mysli, že jsou zde témata úmrtí Napoleona, jeho poslední bitva, co by, kdyby utekl ze Sv. Heleny atd. Přiznám se, že mi trochu chybí období ranější. První válka v Itálii, Egypt, druhá Itálie. Jak to totiž poznávám, je to velice zajímavé. Hlavně jak se Napoleon choval tehdy a jak se vyvíjel. Přiznám se, že mám radši vítězné roky (možná v nich je jeho válečné a rýsující se státnické umění pěkně vidět, jak vyčnívá nad ostatními, pak se již dopouští hodně chyb) než ty, které předcházely pádu :-)

Jiří Kovařík řekl(a)...

Na dvě Itálie a jeden Egypt jsem napsal věci relativně nedávno a nenapadá mě, co k nim dodat. Není tu tak komplexní a podrobně zdomumentovaná událost jako 1815, nebo např. 1812. takže tady lze leda a la André Castelot v původním francouzském vydání napsat monografi Bonaparta do roku 1804. Nebo historii revolučních válek, tam by ale nemohl být hlavní postavou. Výhledově, pokud mluvíme čistě o bitvách a taženích, je v plánu 1805, ale až za jeden a půl roku nejdřív, spíš za dva... A někdo, na němž bude en vzestup v pozadí, stále nevím, zda Davout, nebo Berthier..., ale spíš ten první, druhý by byl přílišným zrcadlem Bonaparta.

roman.ricka řekl(a)...

Ty knihy mám a Marengo je na řadě na čtení. Já spíš myslel tady na blogu :-)
Např. to, jak se rozebírá chování Napoleona u Waterloo a já se po přečtení Egypta nemůžu zbavit dojmu, že tam nechal povraždit na 4000 vězňů, plus následný útěk, i když ten jaksi celkem chápu. Celkem mi tam je líto Klébera a naopak bych zatratil Menoua, který snad měl být jen pouhým správcem někde hooodně daleko.
Napoleonovo první tažení v Itálii je také velmi zajímavé, pozoruhodné i v návaznosti na jeho další počínaní v dalších fázích jeho života.
Myslel jsem, že jste tady mohl udělat "reklamu" i těmto titulům, neboť to je také velmi zajímavé období.
S tím Berthierem máte asi pravdu, jelikož jsem zjistil, že Lannes od kolegy Elbla, také hodně kopíruje osudy Bonapartovy, jelikož byli téměř stále spolu.

Anonymní řekl(a)...

Dobry den,

ten odskok, neni to zde jiz nekolikrat zminovana Cusima?

Udelejte mi radost a reknete, ze jsem pozorny ctenar a trefil jsem se ;-)

Hezky den

Jiří Kovařík řekl(a)...

Pro Romana:
Aha, teď rozumí.
Budu se na to sanžit myslet, ale omlouvám se, příspěvky se do značné míry odvíjejí od toho, v čem se právě hrabu... :-)

A k tomu druhému: trefa do černého, ke to tak, ale zatím mám jen 40 stran a zvykám si na azbuku, dokonce i tu carskou s obojetným znakem, který jsme se už neučili :-)